Landelijk cliënttevredenheidsonderzoek ADL-cluster locaties

21 augustus 2017 in "Algemeen nieuws" - door Octave

Landelijk cliënttevredenheidsonderzoek ADL-cluster locaties uitgevoerd
Wij vinden het belangrijk om te luisteren naar onze cliënten. Daar leren we van, waardoor we onze dienstverlening kunnen verbeteren. Ons doel is optimaal aan te sluiten op de wensen van onze cliënten. Daarom hebben we ook dit jaar – in samenwerking met Stichting Fokus – mee gedaan aan een uitgebreid cliënttevredenheidsonderzoek. Het onderzoek is uitgevoerd door van Loveren & Partners’, een onafhankelijk onderzoeksbureau.

We blinken uit in ADL-assistentie
Op onze locaties ‘Park de Meer’ en ‘Daguerre’ bieden we ADL-assistentie aan. Dat houdt in dat we onze cliënten helpen bij Algemene Dagelijkse Levensverrichtingen (ADL). Voorbeelden hiervan zijn hulp bij aan- en uitkleden, eten & drinken en medicijnen innemen. Een van de belangrijkste vragen uit het onderzoek luidt ‘Wat vindt u van de ADL-assistentie die u van Nieuw Amstelrade krijgt?’ En wat blijkt? We scoren maar liefst een 7,9! Dat is fors hoger dan het landelijke gemiddelde van 7,2. De meest gehoorde complimenten krijgen we over:
◦ uitvoering van de ADL-assistentie volgens aanwijzing
◦ uitvoering van de persoonlijke verzorging
◦ uitvoering EVA-handelingen (Eenvoudige Verpleegtechnische Assistentie)

En leergierig als we zijn, hebben we natuurlijk ook gevraagd welke punten voor verbetering vatbaar zijn. Uit het onderzoek blijkt dat het zorgoproepsysteem niet bij iedereen even goed werkt. We werken vanzelfsprekend toe naar een goede oplossing.